استارتاپهای گردشگری در ایران

 

این مطلب در خصوص وضعیت استارتاپهای گردشگری در ایران و چالشهای پیش رو می باشد.

نکاتی که پیش از راه‌اندازی استارتاپ گردشگری باید بدانید

ایران پر از جاذبه‌های گردشگری است؛ به همین خاطر است که حتی با وجود مشکلاتی اعم از تحریم، باز هم گردشگران بسیاری از کشور ما بازدید می‌کنند. بسیاری از افراد وقتی به گردشگری در ایران فکر می‌کنند، ایده‌هایی برای راه‌اندازی کسب و کار گردشگری به ذهنشان می‌رسد که بعضی از آن‌ها هم واقعا خلاقانه است و پتانسیل تبدیل شدن به یک بیزینس موفق را دارد. اما ایده دادن اولین و شاید ساده‌ترین مرحله راه‌اندازی یک استارتاپ باشد. مراحل بعدی است که کارآفرین‌های تازه‌کار را به چالش می‌کشد و مشخص می‌کند که مرد میدان راه اندازی استارتاپ هستند یا خیر!

ما ‌ خدمات تخصصی شتابدهی را به کسب و کارهای نوپای گردشگری و سایر حوزه‌ها ارائه می‌دهیم و راهنمای مسیرشان هستیم. شما هم اگر در این زمینه ایده‌ای دارید، برنامه‌های جذب استارتاپ را بررسی کنید و با ما ارتباط بگیرید تا بعد از بررسی ایده‌ها و شرایط، همکاری را شروع کنیم.

تجربه‌ای که در زمینه کمک به استارتاپ‌های گردشگری داشته‌ایم، ما را به نکاتی رسانده که در ادامه ارائه خواهیم داد. این نکات پیش‌زمینه‌ای برای راه‌اندازی یک کسب و کار تازه در حوزه توریسم هستند:

• از همان ابتدای راه بازار هدف خود را مشخص کنید و تصمیم بگیرید که قرار است به چه کسانی خدمات ارائه بدهید.

• به مراحل تئوری کار مانند بیزینس پلن نوشتن، تحقیقات بازار و توسعه نمونه اولیه اهمیت بدهید. فراموش نکنید که یک کودک از همان بدو تولد توانایی دویدن ندارد و باید به تکامل برسد.

• در اینترنت قدرتمند ظاهر شوید. بسیاری از فعالیت‌های مربوط به برندسازی و تبلیغات در فضای مجازی را می‌توان به رایگان یا با هزینه خیلی پایین انجام داد.

• شبکه‌سازی قدرتمند را فراموش نکنید. شما به تنهایی نمی‌توانید ایده‌تان را اجرا کنید و به همکاری با کسب و کارهای محلی چون هتل‌ها یا رستوران‌ها نیاز خواهید داشت.

• همیشه نوآوری داشته باشید و با تغییرات سازگار شوید.

اشتباهات کسب و کارهای حوزه گردشگری

هر استارتاپ برای تبدیل شدن به یک کسب و کار بزرگ، مسیر منحصر به فردی دارد که نمی‌تواند خالی از اشتباه باشد. بعضی از اشتباهات کوچک، قابل جبران هستند و می‌توان درسی از آن‌ها گرفت و به مسیر ادامه داد. اما بعضی از اشتباهات سنگین هستند و کسب و کار تازه جان گرفته را به مرز نابودی می‌رسانند. پس درس گرفتن از تجربه دیگران هم در مسیر رشد استارتاپ گردشگری اهمیت بسیاری دارد.

در ادامه بررسی می‌کنیم رایج‌ترین اشتباهات در مسیر استارتاپ گردشگری چیست.

• شروع فعالیت بدون برنامه‌ریزی و تحقیقات بازار
• کمک نگرفتن از خدمات شتاب دهنده استارتاپ یا مشورت افراد با تجربه
• کمال‌گرایی در زمینه توسعه MVP (نمونه یا نسخه اولیه خدمات)
• ارائه خدماتی که مخاطبان هدف آن خاص و بسیار محدود هستند
• درگیری بیش از حد برای تحلیل رقبا و حساسیت زیاد روی بازار رقابت
• اهمیت ندادن به تیم‌سازی و تفویض اختیار
• ثبت نکردن نام برند و شرکت و بی‌توجهی به فرایندهای اداری و رسمی
• ارائه خدماتی که بازار آن‌ها اشباع است و نمونه‌های مشابه بسیاری دارد
• درخواست نکردن حمایت و جذب نکردن سرمایه‌گذار

Educate Me به گذشته محدود نمی‌شود

ما مشتاق طراحی‌های نوآورانه‌ای هستیم که دنیای امروز ما را شکل می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *